nystart... eventuellt

Blogg.. har inte skrivit på ett bra tag, den hann nästan försvinna. Nu är den dock igång igen, i alla fall för ett inlägg, jag behöver skriva lite kanske. Att läsa till ingenjör just nu är så trist det kan bli. Jag vill bara bli klar, men samtidigt är jag för slö.

Igår var jag och Frida tillbaka på de hårda stolarna på forumteatern för att se persepolis (FLAGG!), den var väldigt bra, animerad. Jag väntar på att mina skivor ska komma, 5 veckor sen jag beställde dem, jag går av. Jag har äntligen gjort om mitt media library i winamp och har börjat lyssna på lite musik igen. Gött. Fixade ett kuvert och frimärken till mitt stipendiesök idag, skönt att ha det ur världen.

Imorn skulle det komma nån snubbe som var intresserad av lägenheten, kl 22 på kvällen!! väl sent. Det betyder att jag måste göra en ofrivillig städning. Jag vill ha en stålsträngad gitarr, är trött på mina nylonsträngade. Men jag är osäker på om mina chipsfingrar klarar av en stålis. Time will tell.

Jag har skrivit min första filmrecension också, om man inte räknar med alla man gjort i grundskolan, vilket jag inte gör. Det var roligt att göra något kreativt och inte bara sitta å knappa på värdelösa kretsar och kort. Det är väl där allt grundar sig, i min skoltrötthet. Jag är ingen ingenjör, jag behöver annat för att överleva. Jag tycker inte det är roligt. Jag har inget intresse. Jag har större intresse i musik, film, fotografier, mänskliga relationer (bla bla bla, precis som resten av världen, hallå) ja, kanske det. Ingen är speciell, alla är värdelösa. Intressen bejakas, men uppmuntras inte. Passa in, storebror ser dig. Glöm inte bort att du är värdelööös.

Jag känner ofta att jag saknar nån att prata med, en vän alltså, jag kan prata med Frida, men man vill ju ha en vän att prata med också. Var ut med Mats i lördags, det var bra... Innan dess hade jag å Frida vart i tornby i sju timmar och kikat på grejer. Jag köpte ett par nya skor.

Nu har vi ett projekt på 5 hp som ska vara klart på två veckor, jesus christ, hurra va bra... det känns inget vidare.. + att vi har 5 labbar och 2 tentor också. Om jag klarar det kan jag gå runt och säga att "det bildar karaktär" struntprat, jag har ingen karaktär.Jag vet bara hur jag inte vill vara. När ska jag bli stor och stabil? Varför skriver jag det här för? Varför viker jag ut mig för er? Varför har jag ett behov av att skriva mina tankar? Antar att det är det enda mediet jag kan uttrycka mig i just nu. Ocj jag ska absolut inte ha några planer på något annat heller, planer och drömmar är skit...

Nej, det bästa som hänt på länge var nog när Frida fick mig att läsa 'Räddaren i nöden', den höll mig vid liv. Nu läser jag 'På drift' livet känns bra när man försvinner in i en bok ett tag. Det näst bästa var när jag laddade hem Extras. Fantastiskt... (FLAGG! för alla). Om man struntar i småsaker som böcker och serier så är nog det bästa att jag ska bli sambo. Det betyder nåt, faktiskt.

Äsch, same ole jibberish as usual.. Jag lär mig aldrig.. efter regn kommer solsken?

Åt helvete med himlen...

Kommentarer
Postat av: Pauie

Ojoj, sambo. Det var inte illa, grattis eller vad man säger. :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback